Genieten - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Angeline Bouwman - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Angeline Bouwman - WaarBenJij.nu

Genieten

Blijf op de hoogte en volg Angeline

13 Mei 2015 | Gambia, Brikama

Wat gaat de tijd nu snel zeg, we zitten al weer op 3/4e van deze bijzondere reis en zijn hier nog maar minder dan een maand! Het besef dat het nu wel heel snel aan het gaan is komt steeds meer dus optimaal genieten is wat ik nu (naast de afronding van ons project) aan het doen ben! Inmiddels zijn we begonnen met lijstjes maken met wat we allemaal nog niet willen doen en bezoeken in dit bijzondere land. Er staan hele kleine dingen op als bijvoorbeeld coctails drinken en overal uiteten waar we nog willen eten tot onze ‘grote’ reis naar Senegal. Vooral leuke dingen dus!

In de afgelopen weken zijn er al weer wat dingen gebeurd. Allereerst hebben Anja, Lisa en haar moeder Gambia bezocht. Anja is onze vakdocent die ons begeleidt vanuit Windesheim. Voor haar is dit de eerste keer dat ze studenten in Gambia begeleidt en daarom was ze hier een week om te zien hoe we leven en werken. Zo heeft ze ook een halve dag meegelopen op de Labour, wat erg leuk was! Lisa is een oud-student van windesheim; zij heeft mij enthousiast gemaakt om dit ook te gaan doen. Ze kwam met haar moeder terug in Gambia om alles weer eens te zien; erg gezellig.

Helaas kwam er van stage lopen die week niet veel meer. Dinsdag ben ik ziek naar huis gegaan van stage waarop een nare nacht volgde. Details zal ik hier niet geven maar t kwam dr op neer dat ik de volgende dag totaal kapot was, op naar Africmed dus. Africmed is een Amerikaans privé ziekenhuis hier in Gambia waar ze goede zorg leveren. Eenmaal daar bleek ik gastro-enteritis (ontsteking in maag/darmen) te hebben en nog wat bijkomende dingen. Ik moest een nachtje blijven en na 5 infuusflessen en flink wat iv-antibiotica voelde ik me gelukkig de volgende dag een stuk beter. ‘S middags mocht ik met een beste zak antibioticapillen onder de arm weer naar mn eigen vertrouwde compound. Ik moest en zou snel opknappen want Jessica kwam de volgende dag naar Gambia!

Vrijdag was het dan zover, hoewel ik er lang naar uit had gekeken leek het ook maar een paar dagen nadat mijn ouders weg waren. ‘S avonds om 10 uur zou Jessica mij komen opzoeken in Gambia. Ik voelde me nog niet topfit maar wilde natuurlijk naar het vliegveld haar ophalen. In de hoop dat ze niet te vroeg zou aankomen op naar het vliegveld en ik was precies op tijd. Gelukkig moest haar koffer naar een apart kamertje om onderzocht te worden anders was ik te laat. We hebben een ontzettend leuke week gehad. Ik heb haar natuurlijk alles in Brikama laten zien, het health centre, waar we wonen en waar we koken en avondeten; de mark ten we zijn bij mamadi thuis geweest. Verder heerlijk van het strand en zwembad genoten, gevaren en nog veel meer dingen gedaan. Onwijs gaaf om samen in Afrika te zijn en haar dit bijzondere land te laten zien!

Ondertussen zijn we onze projecten aan het afronden. Het project wat ik samen met Anouk doe in het Health Centre gaan we donderdag ( in het Engels!!) presenteren; we zullen dan met een voorstel komen naar aanleiding van ons onderzoek. Ons gezamenlijke project over say no to the backway komt ook tot een eind; we hebben een informatieboekje gemaakt, een facebookpagina opgericht en maandag zal er een soort openlecture plaatsvinden op de Hogeschool van Gambia. Er komen sprekers en ook ik zal samen met Janine wat in het Engels vertellen over alles waar buitenlanders tegen aan lopen wanneer ze ali illigaliein Europa komen. Best wel spannend dus!

Volgende week gaan we 5 dagen naar Senegal met de hele groep. Hoewel het een lange reis wordt, zo’n 900 kilometer, heb ik er ontzettend veel zin in! We gaan in de woestijn slapen, kameel rijden, zand surfen, Dakar en een moskee bezoeken dus dat wordt weer heel veel leuke ervaring op doen!
Ik geniet!

Liefs, Angeline / Ajaratou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angeline

Actief sinds 27 Jan. 2015
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 4993

Voorgaande reizen:

14 Februari 2015 - 10 Juni 2015

Gambia 2015

Landen bezocht: