voorbereiden en afscheid nemen - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Angeline Bouwman - WaarBenJij.nu voorbereiden en afscheid nemen - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Angeline Bouwman - WaarBenJij.nu

voorbereiden en afscheid nemen

Blijf op de hoogte en volg Angeline

09 Februari 2015 | Nederland, Nijkerk

Over 5 dagen is het dan al zo ver. Ja, 'al' inderdaad. Waar het eerst nog 6 maanden, 4 maanden en 7 weken was is het nu over 5 dagen al. Super spannend maar ook zo ontzettend leuk, want wat heb ik er ongelofelijk veel zin in! Alleen voor het weer heb ik het er al zin in want het is daar overdag ongeveer 33 graden. In Maart en April kan dit oplopen tot 40 graden ( wat dan weer net wat te heet is eigenlijk).

Binnen de minor 'International Sustainable Development' die ik momenteel volg zal ik dus met 8 andere studenten voor 4 maanden naar Gambia gaan om daar een project te doen, soort stage te lopen en natuurlijk om heel veel indrukken en ervaring op te doen. Ik ga daar met 4 andere hele leuke meiden vlakbij de Hogeschool van Gambia wonen (Gambia College) (met een koude douche en zonder internet:p) . De andere 4 studenten die meegaan zullen op de College gaan wonen. 3 of 4 dagen zal ik in het Brikama Health Centre te vinden zijn, dit is een gezondheidscentrum dat daar als ziekenhuis functioneert. Hier zal ik gaan stage lopen op hopelijk verschillende afdelingen, zoals de kraam- en kinderafdeling , de volwassenenafdeling en misschien wel de spoedeisende hulp. Binnen deze stage al ik een soort onderzoek gaan doen gericht op kwaliteitsverbetering.
De andere dag gaan we met alle 9 studenten werken aan het project: The Backway to Europe. Veel mensen in Gambia denken dat het in Europa helemaal geweldig en perfect is en dat ze daarom hierheen moeten omdat hun toekomstperspectieven veel beter zullen zijn. In de realiteit zullen deze mensen misschien wel helemaal geen baan en opleidingskansen hebben, zeker niet als ze hier illegaal zijn. De weg naar Europa over zee met soms wel 500 man op 1 gammele boot is zelfs bijna niet te overleven. We gaan ze proberen bewust te laten worden van de kansen voor hen in Gambia en van het gevaar en de perspectieven in Europa. Hier een artikel van vandaag die precies het probleem verwoord: http://www.nu.nl/algemeen/3989316/27-migranten-dood-onderkoeling-in-oversteek-italie.html?utm_source=twitter&utm_medium=socialmedia&utm_campaign=nunl_twitter
Naast dit gaan we natuurlijk ook heel veel leuke dingen doen en genieten!

De afgelopen weken en dagen ben ik hard bezig geweest met voorbereiden, heel erg veel spullen en kleren kopen natuurlijk, vaccinaties halen, mezelf registreren bij verschillende mensen en nog veel andere dingen regelen. Ondertussen wordt de berg met mijn verzameling van spullen die mee moeten op mijn slaapkamer steeds groter en begin ik me steeds meer zorgen te maken om hoe ik alles mee moet krijgen. Want 33 kilo waar je laptop, klamboe, kussen, fleecedeken en dekbedovertrek bij in moet is dan wel heel erg weinig :p.

Aankomende dagen ga ik dan echt mijn koffer inpakken, nog 2 dagen naar school voor de afronding van het theoretische deel en natuurlijk nog leuke dingen doen met vooral vriendinnen. Waar ik al een heel erg leuk weekend heb gehad met familie, vrienden, buren, mn voetbalteam en vriendinnen zie k toch wel tegen zaterdagochtend op, het echte afscheid nemen. Hoewel 4 maanden aan de ene kant zo voorbij is het toch wel lang als ik denk aan wat ik zal missen hier.
Op deze blog zal ik proberen om reisverslagen te schrijven over al mijn ervaringen daar. Het internet schijnt daar niet heel erg denderend te zijn (zacht uitgedrukt), dus dat is nog even afwachten maar ik ga mijn best doen.
Veel mensen vragen mij of ik er nog steeds echt wel zin in heb, maar wees gerust: Ja! Ik heb er onwijs veel zin in!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angeline

Actief sinds 27 Jan. 2015
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 4977

Voorgaande reizen:

14 Februari 2015 - 10 Juni 2015

Gambia 2015

Landen bezocht: